Wij scoren  gemiddelde van 4.92 sterren uit 13 klantenbeoordelingen

Hardlopen

Hardlooptijden

Start nieuwe hardloopcursus:

In augustus en januari starten
we elk jaar met een nieuwe beginnerscursus.

Als je begint met hardlopen heb je goed materiaal nodig. De risico’s op blessures zijn behoorlijk groot als je loopt op
een paar oude gympen die je toch nog had staan. Bovendien gaan veel beginnende lopers te hard van start.

1. Draag schoenen die bij jou passen
Oude sportschoenen geven vaak een verkeerde belasting op knieën, heupen en spieren. Daardoor is de kans op blessures en pijntjes groter. Bij een goede sport winkel bekijken ze de stand en afwikkeling van je voeten en je lichaamsbouw. Op basis daarvan adviseren ze je over de schoen die bij jouw loopstijl past. Kom gerust langs om je hardloopschoenen vrijblijvend te laten checken.

GirlPower werkt samen met Run2Day in Amersfoort, dit levert onze klanten een leuke korting op en het heeft ons het vertrouwend dat de schoenen op de juiste manier worden aangemeten. GirlPower staat voor professionaliteit.

2. Volg een trainingsschema
Een trainingsschema kan je helpen vol te houden. Hardlopen valt en staat met rustig opbouwen.
Begin niet te overhaast. In twaalf weken train je jezelf zo langzaam naar een steeds betere
conditie. Bij Girlpower hebben we verschillende trainingsschema’s voor iedere gewenste afstanden voor je klaar liggen.

 

3. Kies voor stabiliserende hardloopsokken
Een goede hardloopsok biedt extra comfort, steun en is ademend. Vaak zijn ze geheel naadloos en precies gevormd naar de maat van je voet. Zo loop je prettiger en heb je minder kans op blaren.

 

4. Draag een stevige sportbeha
Een goede sportbeha is een must voor elke vrouw. Het geeft meer comfort en steun dan een normale beha. Bovendien gaat het hangende en pijnlijke borsten tegen. Met de juiste sportbeha bewegen de borsten namelijk al tot 78 procent minder dan met een gewone beha. Belangrijk is het advies gericht op de juiste maat, de juiste pasvorm en de juiste steun.

 

5. Sluit je aan bij een GirlPower loopgroep.
Je haalt de beste resultaten als je regelmatig in een groep loopt. Je wordt gemotiveerd door de lopers om je heen en krijgt voortdurend tips over hoe je het beste kunt lopen en welke oefeningen voor jou belangrijk zijn. Informeer bij GirlPower voor een Start to run cursus, waarbij je in ongeveer 12 weken tijd in een rustig tempo van 0 naar 5 km getraind wordt of vraag naar een van de gevorderde loopgroepen.

 

Wil je beginnen met hardlopen en wil je meer informatie?
Kom gerust langs  bij GirlPower 
of vul het contactformulier in.

Bij GirlPower wordt je begeleidt door ervaren hardlooptrainers
en kunnen we je voorzien van de juiste informatie.